jan 232014
 

2-kilo-afvallen-in-een-weekWil je tot wel 2 kilo afvallen in één week? Deze bewezen tips en technieken zullen je daarbij helpen. Kies er minstens vier uit en doe deze 7 dagen lang. Je hoeft jezelf niet te verhongeren of allerlei dure pillen of shakes aan te schaffen. Het aanbrengen van wat kleine veranderingen in je levensstijl is genoeg.

Kies de tips en technieken die het beste bij jouw persoonlijkheid passen, doe ze een week lang iedere dag en kijk wat ze in 7 dagen voor je kunnen doen.

Drink voornamelijk water

Water is de perfecte afslank drank. Het bevat 0 calorieën, brengt je stofwisseling op gang en helpt zelfs om het overtollige vocht dat je lichaam vasthoudt af te drijven. Vind je water te saai? Voeg er dan een schijfje citroen of wat munt bladeren toe.

Laat gedurende de hele week de energy drankjes, vruchtensappen, frisdrank en alcohol in de schappen staan. De meeste hiervan bevatten minstens 100 Kcal per glas.

Vermijd granen

Gooi een week lang alle graanproducten zoals brood, pasta, rijst en beschuit uit je dieet. Deze bevatten veel koolhydraten en leiden vaak tot een opgeblazen gevoel. Koolhydraten worden snel door het lichaam verteerd en zorgen voor een insuline piek die ervoor zorgt dat je snel weer honger hebt. Dit vergroot de kans op overeten.

Vervang alle graanproducten een week lang met groente. Zo wordt bijvoorbeeld een broodje kip ineens een kip salade en een broodje ei een boeren omelet.

Doe 30 minuten cardio per dag

Iedere vorm van beweging waarmee je je hartslag versnelt zorgt ervoor dat je calorieën verbrandt. Hoe meer spiergroepen je tijdens je training activeert, hoe effectiever deze zal zijn. Goede cardio trainingen zijn bijvoorbeeld joggen, touwtjespringen, (Zumba) dansen of een kettlebell workout.

Je workout wordt nog effectiever als je gebruik maakt van interval training. Wissel korte periodes van zeer intensieve beweging af met periodes van lichtere en minder intensieve oefeningen.

Slaap 30 minuten langer per nacht

Dit is er een die veel mensen zeker niet vervelend zullen vinden. Voldoende slaap (7 tot 8 uur per nacht) zorgt ervoor dat je gedurende de dag actiever bent en is gunstig voor de stofwisseling. Het werkt ook stress verlagend en helpt je lichaam om bij te komen van je dagelijkse workouts. Daarnaast is het waarschijnlijker dat je verstandigere voedingskeuzes maakt als je goed uitgerust bent.

Iedere avond actieve sex

Dit is er nog zo een die het nuttige met het aangename verenigt. Zorg ervoor dat jij tijdens de sex het werk doet. Hiermee kun je tot wel 150 kcal verbranden.

Sex zorgt er ook voor dat je lichaam endorfines aanmaakt. Deze zorgen ervoor dat je je goed voelt en verminderen de kans op stress eten.

Doe om de dag krachttraining

Probeer om de dag wat spierversterkende oefeningen te doen. Deze helpen om je spiermassa in stand te houden en zorgen ervoor dat je stofwisseling op gang blijft, zelfs in rust. Goede oefeningen zijn bijvoorbeeld opdrukken, lunges, squats, optrekken en burpe’s. Dit zijn allemaal bodyweigt oefeningen. Nee, je hebt geen uitgebreide fitness toestellen nodig om krachttraining te doen. Door uitsluitend gebruik te maken van je eigen lichaamsgewicht en eventueel een paar simpele hulpmiddelen kom je al een heel eind. Zie de onderstaande video voor diverse voorbeelden.

Drink koffie vóór je workout

Dit is de enige uitzondering op de ‘drink uitsluitend water’ regel. Koffie geeft je een energie boost. Zonder dat je het merkt zul je intensiever trainen en dus meer calorieën verbranden als je vóór je workout een kop stevige koffie drinkt.

Schrap één dagelijkse snack uit je dieet

Heb je dagelijkse snack rituelen zoals na het eten een zoet toetje, ’s middags een chocolade reep of ’s avonds chips? Schrap één van deze dan een week lang uit je dieet. Dit kan al een paar honderd kcal per dag schelen.

Conclusie:

Door een aantal simpele veranderingen aan te brengen in je dagelijkse routine, kun je makkelijk tot wel 2 kilo afvallen in één week. De kunst is om een keuze te maken en je daaraan te houden, minstens 7 dagen lang. Hoewel deze tips niet bedoeld zijn om weken achter elkaar te doen, zijn ze ideaal voor mensen die snel wat kilootjes kwijt willen zonder zichzelf te verhongeren of veel geld uit te geven aan dure afslankproducten.

{adinserter 2}

Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.