3 Oefeningen Voor Een Strakkere Buik En Billen

3 Oefeningen Voor Een Strakkere Buik En Billen

Afslanken kan lastig zijn. Zeker als het gaat om probleemzones zoals buik of billen. In dit artikel ontdek je drie oefeningen die je aan je workouts kunt toevoegen voor een strakkere buik én billen.

Een strakkere buik krijg je vooral door vet te verbranden. Hierdoor worden de buikspieren beter zichtbaar.

Onthoud echter dat ‘spot-reductie’, oftewel gericht vet verbranden op één plek, niet mogelijk is. Bijvoorbeeld, met buikspier oefeningen zul je misschien wat vet verbranden… maar dat hoeft niet persé buikvet te zijn.

Buikspieroefeningen behoren overigens tot de minst effectieve oefeningen om buikvet te verbranden.

Door meer calorieën te verbranden (en er minder te eten) zul je vet verliezen over je hele lichaam.

PSST… Wist je dat succesvol afslanken voor 80% van je dieet afhangt? Download ons GRATIS e-boek en ontdek de 7 simpele trucs die je vandaag nog kunt toepassen om direct je stofwisseling te versnellen en meer vet te verbranden.

Voor strakkere billen wil je niet alleen vet kwijtraken rondom je billen maar ook je bilspieren zelf steviger maken. Dit doe je door oefeningen te doen die zich specifiek op je bilspieren richten.

Oefeningen voor een strakke buik en billen

Hier zijn 3 oefeningen die zowel je bilspieren goed aan het werk zetten en een hoop calorieën verbranden. Dit zal leiden tot stevigere billen en zal ervoor zorgen dat je lichaamsbreed vet zult verbranden.

Squats

Met squats zet je de grootste spieren in je lichaam aan het werk, je bilspieren en je bovenbeenspieren (quadriceps). Met deze oefening kun je dan ook snel veel calorieën verbranden.


Zo doe je Squats
  • Ga staan met je voeten iets verder dan schouder breedte. Voeten wijzen naar voren.
  • Laat je lichaam zakken alsof je op een stoel gaat zitten.
  • Zorg ervoor dat je recht vooruit blijft kijken, niet voorover buigt en dat je knieen niet voorbij je tenen komen.
  • Kom weer tot stand door kracht te zetten vanuit je hielen.

Forward Lunges

De forward lunge is nog zo’n oefening die zowel je billen als je quadriceps goed aan het werk zet.

Zo doe je Forward Lunges
  • Ga staan met je voeten naast elkaar en je handen op je heupen.
  • Zet met je rechter voet een flinke stap naar voren.
  • Laat jezelf zakken tot je rechter bovenbeen ongeveer horizontaal is.
  • Je knie mag tijdens het zakken niet voorbij je tenen komen. Daarom is het belangrijk dat je ver genoeg naar voren stapt.
  • Kom weer terug naar de staande positie door jezelf krachtig af te zetten met je rechter been.
  • Stap nu met je linker been naar voren en herhaal de oefening.
  • Blijf afwisselen tussen links en rechts.

Step-Up met Knee Raises

Step-ups zijn nog zo’n oefening die in korte tijd veel calorieën verbrandt door je benen en billen goed aan het werk te zetten. Door er een knee raise aan toe te voegen activeer je ook je buikspieren.

Zo doe je de Step-Up met Knee Raises
  • Ga staan voor een krat, stoel of andere verhoging die stabiel genoeg is om je volle gewicht te dragen. Hoe hoger, hoe pittiger doe oefening.
  • Stap met je rechter voet op de verhoging.
  • Zet nu met je rechter voet af en breng je linker knie zo ver mogelijk omhoog.
  • Breng je linker knie weer omlaag tot je linker voet op de vloer staat.
  • Je kunt de oefening een aantal keer herhalen met je rechter been óf afwisselen tussen links en rechts.

Voeg deze 3 oefeningen toe aan je workouts voor een strakkere buik en billen. Wil je je spieren nog beter aan het werk zetten (waardoor je nog sneller calorieën verbrandt) doe deze oefeningen dan met gewichten zoals dumbbells, een halter of een kettlebell.

3 Oefeningen Voor Een Strakkere Buik En Billen. Door deze oefeningen aan je workouts toe te voegen zul je sneller ver verbranden en je billen steviger en strakker maken.

Share

Een reactie plaatsen

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.