nov 172017
 

lunge-womanEen uur lange zwoegen in de sportschool is niet voor iedereen weggelegd. En laten we eerlijk zijn, we hebben er lang niet altijd zin in of tijd voor. Met deze korte, 4 minuut durende workout train je je hele lichaam. Je kunt hem makkelijk thuis doen en je hebt er geen dure apparaten voor nodig, alleen je eigen lichaamsgewicht.

Snelle interval training is een ontzettend effectieve manier om snel vet te verliezen. Door het tempo en de intensiteit zorgen ervoor dat je in korte tijd zeer veel calorieën verbrandt.

Deze kortte workout bestaat uit slechts 5 oefeningen. Probeer hem twee keer per dag te doen voor maximale resultaten en kijk hoe je lichaam transformeert.

Oefening 1: Squats – 60 seconden

Squats zijn een perfecte oefening om snel veel vet te verbranden. Ze zetten alle grote spiergroepen in je onderlichaam goed aan het werk. Je kunt ze overal en op ieder moment doen.

  • Ga staan met je voeten op iets meer dan schouder breedte
  • Steek je handen vóór je uit voor balans
  • Laat je langzaam zakken tot je bovenbenen parallel zijn met de vloer, alsof je op een stoel wilt gaan zitten. Let hierbij op dat je knieën tijdens het zakken niet voorbij je tenen komen.
  • Kom weer overeind
  • Herhaal deze oefening voor één minuut. Probeer in die tijd 15-20 squats te doen.

Oefening 2: Push Ups – 30 seconden

Push ups zijn een van de beste lichaamsgewicht oefeningen die je kunt doen voor je bovenlichaam. Voor veel mensen kan de traditionele push up in het begin wat te zwaar zijn. Daarom laat de video hieronder vier variaties zien. Kies degene die het beste bij je past.

Let op! De oefening moet niet te makkelijk zijn. Het beste kies je een variatie die nog wel wat uitdaging biedt.

Doe deze oefening voor 30 seconden. Probeer in die tijd 10 push ups te doen.

 

Oefening 3: De Mountain Climber – 30 seconden

Deze oefening is geweldig om je buikspieren te trainen. Hij is ook zeer intensief. Je zult er dus de nodige calorieën mee verbranden.

De video hieronder laat 3 variaties zien. Kies degene die het beste bij jouw fitness niveau past… maar houd het wel uitdagend.

Rust 15 seconden

Geef je lichaam even wat tijd om even op adem te komen. Je kunt tijdens deze korte pauze langzaam een beetje rond wandelen terwijl je rustig en diep in en uit ademt.

Oefening 4: Lunges – 60 seconden

Net als squats zijn lunges een geweldige oefening voor je onderlichaam.

  • Begin door een stap naar voren te doen.
  • Laat jezelf zakken tot je voorste bovenbeen parallel is aan de vloer. Zorg ervoor dat je voorste knie niet voorbij je tenen komt.
  • Kom weer overeind.
  • Houd je rug tijdens de hele oefening recht en blijf recht vooruit kijken.
  • Voor de oefening langzaam en gecontroleerd uit. (zakken: 2 seconden, overeind komen 1 seconde)
  • Doe eerst 10 lunges met je rechter voet voor, daarna nog eens 10 met je linker voet voor.

 

 

Oefening 5: Jumping Jacks – 45 seconden

De laatste oefening van deze korte workout is de Jumping Jack. Het is een prima oefening om je lichaam effe goed los te gooien, je uithoudingsvermogen te verbeteren en calorieën te verbranden.

Doe deze oefening voor 45 seconden.

 

Gefeliciteerd! Je bent weer een stap dichter bij het lichaam van je dromen. Probeer deze korte workout twee keer per dag te doen en je zult snel een verandering in je lichaamssamenstelling zien.

Hier nog even alle oefeningen op een rijtje:

4 Minuten workout voor maximale vetverbrading

4 minuten Workout Voor Maximale Vetverbranding
Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.