4 Simpele Tips Om Sneller Vet Te Verbranden

4 Simpele Tips Om Sneller Vet Te Verbranden

Ken je de frustratie? Na maanden gezond eten, calorieën tellen en meerdere keren per week zwoegen in de sportschool zie je nog steeds nauwelijks resultaat.

Keer op keer hoor je dat vet verbranden simpelweg een kwestie is van minder calorieën eten en meer bewegen. Toch blijft dat vet, ondanks al je inspanningen, hardnekkig op zijn plek.

Als je zo hard je best doet zonder enige vooruitgang dan is de lol er al snel vanaf en is de motivatie om door te gaan ver te zoeken. Je gaat ook aan jezelf twijfelen. Voor je het weet ben je weer terug bij af.

Maar hoe komt het nu dat ondanks al je inspanningen ieder resultaat uitblijft? Waarom wil dat vervelende vet maar niet wijken?

Volgens coach en ex marinier Henry van Es is de belangrijke reden waarom zo veel mensen maar niet van overtollig vet afkomen…

Dat ze de verkeerde dingen doen!

Ervaring met onze klanten leert dat heel weinig mensen ECHT verstand hebben van training en/of voeding. Dat is begrijpelijk. Je kan namelijk niet overal goed in zijn. Maar ze weten dus simpelweg niet wat ze moeten doen om echte resultaten te bereiken. Daardoor blijven ze dezelfde dingen doen. In de hoop dat het resultaat op zal leveren.

– Henry van Es

De veelheid aan (vaak tegenstrijdige) informatie die je tegenwoordig online vindt maakt het er vaak ook niet makkelijker op om te achterhalen wat nu echt werkt als je succesvol wilt afvallen.

Van Es heeft een methode ontwikkeld waarmee hij alle misverstanden rondom voeding en beweging voor eens en altijd de wereld uit wil helpen. Omdat vrouwen en mannen wel degelijk anders zijn heeft hij zijn methode verdeeld in een programma speciaal voor vrouwen en eentje speciaal voor mannen.

De vóór en na-foto’s van vrouwen en mannen die het programma hebben gevolgd laten duidelijk zien dat je wel degelijk binnen een paar weken zichtbare resultaten kunt hebben… als je tenminste de juiste dingen doet.

Wat zijn die juiste dingen?

Tips om je vetverbranding aan te zwengelen

Hier zijn de belangrijkste tips die jou, volgens Van Es, het meest zullen helpen als je voor eens en altijd van dat vet af wilt komen:

1. Richt je op het veranderen van je gedrag

Een van de grootste hindernissen die blijvend afvallen in de weg staan is korte termijn denken.

Door je focus van de korte termijn te verleggen naar blijvende veranderingen van je gedrag werk je aan een levensstijl die jou motiveert om steeds betere resultaten te bereiken. Resultaat blijft immers de beste motivatie.

2. Richt je voedingspatroon op jouw fysieke doelstelling

De meeste mensen die willen afvallen willen er niet alleen beter uitzien. Ze willen zich ook beter voelen en lekkerder in hun vel zitten.

Om dit te bereiken is het niet genoeg om je calorie-inname drastisch te verminderen of van het ene op het andere moment iedere vorm van koolhydraten uit je dieet te schoppen. Een gezonder en strakker lichaam krijg je niet door jezelf te verhongeren.

Met de juiste balans is het mogelijk om al je favoriete voedingsproducten te blijven eten en drinken, en toch je ideale lichaam te bouwen, zegt Van Es. Zijn programma is dan ook gebaseerd op het ontwikkelen van een flexibel voedingspatroon dat zich aansluit bij je fysieke doelstelling.

PSST… Wist je dat succesvol afslanken voor 80% van je dieet afhangt? Download ons GRATIS e-boek en ontdek de 7 simpele trucs die je vandaag nog kunt toepassen om direct je stofwisseling te versnellen en meer vet te verbranden.

3. Leg de nadruk op krachttraining

Dit zal voor veel mensen als een verassing komen. Waarschijnlijk heb je gehoord dat je juist veel cardio (joggen, fietsen, loopband, crosstrainer etc.) moet doen als je wilt afvallen.

Spiermassa is echter de basis voor een mooi gevormd lichaam. Het zorgt er ook voor dat je ruststofwisseling verhoogt. Hierdoor verbrandt je gedurende de hele dag meer vet… ook als je niet aan ’t sporten bent.

Tijdens het afvallen verbrand je naast vet ook spierweefsel. Zeker als je als beweging alleen cardio doet. Het is dus ontzettend belangrijk om je spiermassa in stand te houden. Niet alleen voor een strakker, atletischer uiterlijk maar ook om die stofwisseling op gang te houden.

4. De juiste balans tussen kracht- en cardio

Dat de nadruk op krachttraining moet liggen wil niet zeggen dat cardio niet belangrijk is. Cardio heeft immers weer zijn eigen voordelen, zowel voor je gezondheid als voor je vetverbranding.

De truc zit hem in het vinden van die juiste balans. Het vinden van die balans is dan ook iets waar Van Es in zijn programma veel aandacht aan besteed.

Wil je meer weten over de methode van Henry van Es dan vind je hier de versie voor vrouwen en hier die voor mannen.

4 Simpele tips om sneller vet te verbranden. Als je ondanks al je inspanningen nog geen resultaten ziet dan zijn dit dingen waar je op moet letten.

Share

Plaats een reactie

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.