5 Simpele Tips Om Je Hongergevoel Te Verminderen

5 tips hongergevoel verminderen smHeb jij constant honger… ook als je net nog gegeten hebt? Zeker als je net bent begonnen aan een nieuw dieet heb je misschien wat meer last van hongergevoel.

Dit kan ervoor zorgen dat je de hele dag bezig bent met denken aan en over eten. Niet de beste situatie als je juist van je overgewicht af wilt komen.

Hier zijn vijf simpele tips die je kunnen helpen om hongergevoel te voorkomen of verminderen. Zo kun je je gedurende de dag met andere dingen bezighouden dan je volgende maaltijd en wordt het makkelijker om je aan je dieet te houden.

1: Een appel als aperatief

Een appel-ratief… zo je wilt. Uit onderzoek is gebleken dat het eten van een appel vóór je maaltijd ervoor zorgt dat je over het geheel minder calorieën eet.

Een appel bevat veel water en vezels. Deze zorgen ervoor dat je je sneller voldaan voelt en minder last hebt van hongergevoel. Daarnaast bevatten appels weinig calorieën. Dit maakt de appel een ideaal wapen in je strijd tegen overgewicht.

2: Hydrateer!

Drink gedurende de dag voldoende water en andere calorie-arme dranken zoals kruidenthee. Als je te weinig drinkt is het heel makkelijk om dorst te verwarren met honger. Vaak is hongergevoel dan ook een teken dat je te weinig drinkt.

 

Het drinken van water is niet alleen goed voor de lijn. Het helpt bij het ontgiften van je lichaam, versterkt je immuunsysteem, geeft je energie en verbetert je concentratievermogen.

Zorg er dus altijd voor dat je een fles water bij je hebt.

3: Ga wandelen

Een korte wandeling (of andere vorm van beweging) zorgt ervoor dat je hartslag wat versnelt en je spieren weer even goed doorbloed worden. Onderzoek wijst aan dat een stevige wandeling ook kan helpen om je hongergevoel te verminderen. Daarnaast verbrand je tijdens een wandeling extra calorieën en versnel je je stofwisseling.

Te veel zitten vormt een van de grootste gezondheidsrisico’s in onze moderne maatschappij. Het wordt ook wel het nieuwe roken genoemd. Nog een goede reden voor een dagelijkse wandeling dus. Regent het buiten? Ga dan voor de mini-workout… bijvoorbeeld met deze twee oefeningen.

4: Leg de nadruk op eiwitten

Eiwitten worden langzamer afgebroken door je lichaam dan koolhydraten. Daardoor zorgen ze ervoor dat je langer vol zit. Daarnaast geven ze niet de pieken in je bloedsuikerspiegel die wel worden veroorzaakt door koolhydraten.

Om hongergevoel te voorkomen kun je dus het beste aan iedere maaltijd wat gezonde eiwitten toevoegen.

5: Gebruik specerijen

Specerijen kunnen meer dan alleen smaak toevoegen aan je maaltijden. Ze kunnen een dramatisch effect hebben op je hongergevoel en dienen als een geheim wapen tegen overgewicht.

Hete specerijen zoals cayenne peper en chili pepers bevatten een stofje dat capsaïcine heet. Van capsaïcine is bewezen dat het de stofwisseling versnelt en kan helpen om hongergevoel te voorkomen. Daarnaast kunnen specerijen zoals kaneel ene knoflook helpen om je hersenen het signaal te geven dat je eerder vol zit en je vetverbranding te versnellen.

Heb je constant behoefte aan suiker of zoete snacks? De kans is groot dat je last hebt van suikerverslaving. Hoe je hier van af komt lees je in Versla je suikerverslaving in 30 dagen of minder

Als je dan toch wilt snacken, kies dan voor een snack die op een gezonde manier je honger stilt zoals een van deze eetlustremmende voedingsmiddelen.

 

hongergevoel verminderen met deze eenvoudige tips
Share

Een reactie plaatsen

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.