sep 022014
 

oefeningen-voor-slanker-lichaamBen je op zoek naar effectieve manieren om je lichaam strakker en slanker te maken? Hier volgen een aantal oefeningen die je daarbij zullen helpen. Ze zijn simpel maar effectief als je snel calorieën wilt verbranden en een sterk, vitaal en goedgevormd lichaam wilt.

Combineer deze oefeningen met een gezond en gebalanceerd dieet en kijk hoe je vet wegsmelt en je lichaam binnen korte tijd slanker en strakker wordt.

Touwtje springen

touwtje springenVoor de meeste mensen is de laatste keer dat ze touwtje gesprongen hebben in hun kindertijd geweest. Er zijn echter maar weinig oefeningen die zo snel calorieën verbranden en conditie opbouwen als touwtje springen. Met slechts 5 minuten per dag kun je wekelijks al een hoop extra calorieën verbranden.

Je kunt deze oefening altijd en overal doen. Het enige wat je nodig hebt is een springtouw, en dat kost bijna niets.

Squats

squatsDe squat is een uitstekende ‘compound’ oefening die verschillende grote spiergroepen goed aan het werk zet. Vooral je been- en bilspieren krijgen met de squat een stevige workout. Wil je de oefening zwaarder maken? Doe hem dan terwijl je een gewicht of een kettlebell vasthoudt of blijf langer in de squat positie staan voordat je weer omhoog komt.

De squat is een prima oefening om tussendoor te doen, zeker als je veel zit gedurende de dag. Doe hem bijvoorbeeld terwijl je aan ’t koken bent of terwijl je PC aan ’t opstarten is.

Als je er eenmaal op gaat letten, zul je verbaasd zijn hoe veel momenten er op een dag zijn die zich prima lenen om even tien squats (of andere oefeningen) te doen.

Pushups

Pushups zijn een uitstekende manier om je bovenlichaam te versterken. Vind je deze oefening te zwaar? Gebruik dan een trap als hulpmiddel. Ga onderaan de trap staan en steun met je handen op de derde of vierde trede. Gaat dit je goed af, steun dan één trede lager. Zorg ervoor dat je je rug recht houdt tijdens de oefening. Dit wordt de ‘plank’ positie genoemd en is ook nog eens erg goed voor het versterken van je buikspieren.

pushup

Net als squats, zijn pushups ook een goede oefening om tussendoor te doen. Door deze twee oefeningen te combineren heb je zo’n beetje je hele lichaam aan het werk gezet.

Burpees

Wil je de effecten van squats en pushups combineren? Probeer dan eens de burpee. Dit is een zeer intensieve ‘total body’ oefening die zowat elk spiertje in je lichaam aan het werk zet. Hij werkt tegelijkertijd aan het verbeteren van je uithoudingsvermogen en het ontwikkelen van explosieve kracht. Begin met 3 sets van 5 en breid dit langzaam uit naar 3 sets van 15.

 

Hardlopen

hardlopenHardlopen heeft diverse gunstige effecten op je gezondheid en welzijn. Het helpt om stress te verminderen, verbetert je cardiovasculaire (hart en bloedvaten) gezondheid en vergroot je uithoudingsvermogen. Daarnaast verbrandt het natuurlijk ook een heleboel calorieën.

Het enige wat je nodig hebt is een stel goede hardloopschoenen. Het beste is om op een vlak (geasfalteerd) wegdek te lopen. Dit is minder belastend voor je knieën en enkels.

Fietsen

fietsenFietsen is, net als hardlopen, ook een prima manier om je conditie te verbeteren, te ontstressen en calorieën te verbranden. Wat vaker de fiets pakken in plaats van de auto, bus of trein kan al een wezenlijke verbetering betekenen van je lichaamssamenstelling, conditie en algehele gezondheid.

Zowel fietsen als hardlopen zijn ook een goede manier om een frisse neus te halen. Onderschat immers niet het belang van genoeg frisse buitenlucht voor een goede gezondheid.

Dat zijn ze dan, 6 simpele oefeningen die je altijd en overal kunt doen. De beste resultaten zul je hebben als je cardio oefeningen (touwtje springen, hardlopen en fietsen) combineert met spierversterkende oefeningen zoals squats en pushups.

Je hoeft geen uren in de sportschool door te brengen. Doe deze oefeningen regelmatig als je even tijd hebt. Ze zullen al snel een merkbare verbetering teweeg brengen in je conditie, kracht en lichaamssamenstelling.

Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.