8 Super Simpele Vet Verbrandende Snacks

8 Super Simpele Vet Verbrandende Snacks

Je hebt waarschijnlijk gehoord dat je juist minder moet gaan snacken als je vet wilt verbranden. Minder eten en meer bewegen… zo zat het toch?

Snacken hoeft echter niet zo slecht te zijn als vaak wordt beweerd. Sterker nog, er zijn bepaalde snacks die je juist kunnen helpen om sneller af te vallen.

In dit artikel ontdek je 8 super simpele snacks om vet te verbranden. Ze bestaan allemaal uit één enkel ingrediënt. Lekker makkelijk dus.

Zoals je misschien al had geraden zit het geheim hem vooral in wat je eet, niet zozeer in hoeveel. Succesvol afslanken is vooral een kwestie van het maken van de juiste voedingskeuzes, niet zozeer van minder eten.

Waarom snacken niet per se slecht is

Op voorwaarde dat je de juiste snacks kiest, heeft snacken tussen maaltijden een aantal voordelen…

Het helpt je lichaam van energie voorzien tussen maaltijden. Dit helpt je stofwisseling op gang houden, wat op haar beurt weer zorgt voor een effectievere vet verbranding.

Het zorgt ervoor dat je geen last hebt van hongergevoel. Dit voorkomt het risico op overeten tijdens je maaltijden. Studies hebben aangetoond dat mensen eerder geneigd zijn ongezonde voedingskeuzes te maken als ze honger hebben.

Het geeft je meer gelegenheden om je lichaam te voorzien van de gezonde voedingsstoffen die het nodig heeft om optimaal te functioneren… als je tenminste de juiste snacks kiest.

8 Snacks voor een platte buik

Hier zijn 8 gezonde, enkel ingrediënt snacks die niet alleen een eind zullen maken aan je eind van de middag hongergevoel maar ook zullen helpen om vet te verbranden:

Gekookte eitjes

Eitjes zijn waarschijnlijk een van de meest afslank-vriendelijke snacks die je kunt eten. Ze vullen ontzettend goed en kunnen ervoor zorgen dat je urenlang geen last hebt van hongergevoel.

Eieren zijn een geweldige bron van eiwitten. Ze bevatten ook zeer veel gezonde voedingsstoffen en antioxidanten. De meeste hiervan vindt je overigens in de dooier.

Noten

noten

Noten zijn een goede keuze voor een snelle, makkelijke en gezonde snack. Ze bevatten een goede balans van eiwitten, gezonde vetten en vezels.

Ze vullen ook nog eens ontzettend goed. Een handje noten zoals amandelen, hazelnoten, cashew noten of macadamia noten maken een einde aan hongergevoel.

Avocado

avocado

Avocados zijn zowel een van de meest vullende als een van de meest voedzame vruchten (ja een avocado is een vrucht) die je kunt eten.

Naast het stillen van je trek biedt de avocado je ook nog eens talloze gezondheidsvoordelen, zoals het verlagen van LDL cholesterol, het beschermen van je huid tegen de zon en het verzachten van de symptomen van artritis.

Rode paprika

rode paprika

Rode paprika zit bomvol vitamine C en antioxidanten zoals beta caroteen, quercetine en capsaïcine. Een enkele rode paprika bevat meer dan 200% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C.

Naast het feit dat ze bijzonder voedzaam zijn, is paprika ook ontzetten caloriearm. 100 gr rode paprika bevat slechts 31 calorieën. Een uitstekend keuze als vet verbrandende snack dus.

TIP: Probeer eens om rode paprika te combineren met avocado of gaucamole.

Beef Jerky

Beef Jerky zijn gerookte en gedroogde reepjes rundvlees. Het bevat zeer veel eiwitten en mineralen, bijna geen vet en heel weinig calorieën.

Omdat het gerookt is blijft beef jerky, ook buiten de koelkast, tot 6 maanden houdbaar. Ideaal als snelle, eiwitrijke snack dus.

Edamame

Edamame zijn jonge sojabonen die geoogst worden voordat ze volledig gerijpt en uitgehard zijn. Ze zijn rijk aan kaempferol, een antioxidant dat een bloedsuikerverlagende werking heeft en helpt bij het afslanken.

Edamame is ook rijk aan eiwit, vitamine C, calcium en vele andere belangrijke voedingsstoffen.

Tonijn uit blik

Tonijn is een goede bron van eiwitten en gezonde Omega-3 vetzuren. Onderzoek suggereert dat tonijn diverse gezondheidsvoordelen heeft, van het verbeteren van je bloedsomloop en het versterken van je botten tot verbeteren van de gezondheid van je huid.

Tonijn is ook zeer goed te combineren met bijvoorbeeld avocado of paprika.

Appel

Last but not least… de goede, ouderwetse appel. De pectine die in de schil van de appel zit helpt de opslag van vet in je lichaam te voorkomen.

Appels zijn ook een rijke bron van vezels. Het kost je lichaam veel tijd om ze te verteren. Hierdoor heb je langer een voldaan gevoel. Daarnaast bevatten ze een antioxidanten die helpen om je lichaam te beschermen tegen allerlei ziektes.

Nou, dat zijn ze dan. 8 simpele snacks die je kunnen helpen om slanker lichaam te krijgen.

De belangrijkste boodschap is eigenlijk dat snacken niet per definitie slecht voor je is als je maar de juiste snacks kiest.

Zoveel mogelijk uit de buurt te blijven van bewerkte, calorierijke voedingsmiddelen en in plaats daarvan kiezen voor natuurlijk voedsel is een van de beste dingen die je kunt doen om snel, natuurlijk en blijvend af te vallen.

8 Super simpele vet verbrandende snacks. Deze eenvoudige tussendoortjes, die ieder maar uit een enkel ingrediënt bestaan helpen je om vet te verbranden en op een gezonde manier af te vallen.

Share

Een reactie plaatsen

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.