nov 062010
 

Als je denkt over afvallen, dan denk je waarschijnlijk aan dieet, sport óf een combinatie van deze twee. Het is waar dat gezonde voeding en voldoende beweging cruciaal zijn voor succesvol afvallen. Er is echter nog iets dat een belangrijke rol speelt bij je pogingen om af te vallen. Het is iets dat een grote invloed heeft op het wel of niet slagen van een afslankprogramma.

We hebben het hier over je mentale instelling. Zonder de juiste instelling en de juiste motivatie is het zo goed als onmogelijk om een dieet of fitnessprogramma vol te houden. In dit artikel kijken we naar een aantal tips die je kunt gebruiken om de juiste mentale instelling en motivatie te krijgen die nodig zijn om succesvol af te vallen.

Tip 1 – Ik Wil Het

Dit klinkt heel logisch. Natuurlijk wil je afvallen anders was je dit nu niet aan’t lezen. Het komt echter vaak voor dat mensen willen afvallen omdat ze denken dat anderen (vrienden/familie) dit van hen verwachten. Denk eens goed na over de reden dat jij wilt afvallen. Is het iets dat je zelf wilt?

Je geest is een machtig stuk gereedschap en kan je enorm helpen bij het afvallen, als je hem tenminste op de juiste manier gebruikt. Neem de tijd om echt goed na te denken over wat je wilt bereiken. Is het wat je echt wilt? Zo ja, richt je geest dan op wat je wilt bereiken en hoe je dit gaat doen.

Tip 2 – Stel Doelen

Als je er eenmaal van overtuigd bent dat de wens om af te vallen vanuit jezelf komt, is het tijd om doelen te stellen. Stel één lange termijn doel. Dit is je einddoel. Bepaal een datum waarop je dit doel bereikt wil hebben. Zorg er wel voor dat het een realistisch doel is en dat je gelooft dat je het kunt bereiken.

Als je je einddoel bepaald hebt is het tijd om dit onder te verdelen in een aantal kleinere doelen. Dit zijn de stappen die nodig zijn om je einddoel te bereiken. Het kunnen maandelijkse, wekelijkse of zelf dagelijkse doelen zijn. Hou je doelen altijd realistisch en stel ook altijd een datum waarop je ze bereikt wil hebben. Schrijf je doelen op!

Nu je je doelen geformuleerd hebt is het tijd om te plannen hoe je deze doelen gaat bereiken. Ga je je eetgewoonten veranderen? Ga je meer bewegen? Het beste is natuurlijk een combinatie van beiden. Het belangrijkste is dat je concreet opschrijft hoe je je doelen gaat bereiken. Lees je doelen iedere dag. Het zal je helpen om gemotiveerd te blijven en om de juiste mentale instelling te behouden.

Tip 3 – Onderneem Actie

Nu je je doelen hebt gesteld is het tijd voor actie. Begin de veranderingen door te voeren die nodig zijn om je doelen te bereiken. Afvallen doe je niet door erover te lezen of na te denken. Je doet het door actie te ondernemen. Doe het rustig aan. Verander bijvoorbeeld één ding per maand dat je dichter bij je einddoel brengt.

Tip 4 – Hou Een Afslank Dagboek Bij

Het bijhouden van een afslank dagboek is een goede manier om zicht te houden op je vooruitgang en om de juiste instelling te houden. Schijf op wat er in je omgaat, waar je tegenaan loopt, waar je moeite mee hebt enzovoort. Na verloop van tijd zal je dagboek een waardevolle bron aan informatie worden die je enorm kan helpen bij het afvallen.

Tip 5 – Hou Je Vooruitgang Bij

Maak een grafiek of een tabel van je vooruitgang. Het kan heel motiverend werken als je ziet dat je een doel bereikt hebt. Als je een korte termijn doel bereikt hebt, schrijf het op. De tabel of grafiek die je maakt is een visuele representatie van je succes. Je kunt erop zien of je op de juiste weg bent.

Een programma dat dieet en motivatie uitstekend combineert is het Mentale Dieetplan. Het bestaat niet alleen uit een effectief dieet maar je krijgt ook mentale coaching die je helpt om de juiste mentale instelling te bereiken die zo belangrijke is voor succesvol afvallen.

Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.