mrt 212011
 

buikspieroefeningen-voor-een-platte-buikDe meeste mensen denken dat ze eindeloos buikspieroefeningen moeten doen om een platte buik te krijgen. Als je buikvet wilt verbranden, dan is het echter zonde van je tijd als je je uitsluitend richt op je buikspieren. Je kunt weken lang honderden sit-ups en crunches doen zonder dat het ook maar enig effect heeft op je buikvet. Nu rijst natuurlijk de vraag, hoe kom je dan wél aan die platte buik? Dat doe je als volgt:

Train je hele lichaam

De beste manier om vet (dus ook buikvet) te verbranden is een full-body trainingsprogramma. Vet is opgeslagen energie. Om er vanaf te komen moet je calorieën verbranden. Hoe meer spieren je gebruikt tijdens je training, hoe sneller je vet zult verbranden. Door alleen buikspieroefeningen te doen bouw je ook alleen je buikspieren op. Dit kost veel minder energie dan een training van het hele lichaam, dus je verbrandt er ook veel minder vet mee.

Het resultaat van het uitsluitend buikspieroefeningen doen is dat je super ontwikkelde buikspieren krijgt die je niet ziet omdat ze nog steeds onder een laag buikvet zitten. Het is dus belangrijk om al je spieren intensief aan het werk te zetten, niet alleen je buikspieren.

Sneller een platte buik

Hoe kom je zo snel mogelijk aan een platte buik? We hebben al gezien dat je om buikvet te verbranden het beste je hele lichaam kunt trainen. Nu is de vraag, op welke manier. Het beste is een combinatie van krachttraining en cardio. Daarnaast speelt natuurlijk ook je dieet een belangrijke rol.

  • Cardio is een afkorting van cardiovasculaire training. Cardio is een training van een lage tot matige intensiteit die je vetverbranding stimuleert en je conditie verbeterd. Voorbeelden van cardio zijn onder andere fietsen, wandelen, joggen en zwemmen.
  • Met krachttraining werk je aan het opbouwen en versterken van je spieren. Veel mensen zijn bang dat ze hierdoor opgepompte spieren krijgen. Dit is echter niet waar. Je kunt prima je spieren versterken zonder dat je ze oppompt. Het grote voordeel van het opbouwen van je spieren is dat je lichaam veel energie moet steken in het onderhouden ervan. Krachttraining heeft dus een dubbele functie. Ten eerste verbrandt je calorieën tijdens de training en ten tweede zet je je lichaam constant aan het werk om je spieren te onderhouden
  • Wat betreft je dieet is het belangrijk dat je niet teveel koolhydraatrijk voedsel eet. Een overschot aan koolhydraten wordt opgeslagen als lichaamsvet. Koolhydraten zijn wel een belangrijke energiebron voor je lichaam. Verwijder ze dus niet helemaal uit je dieet. Ga uit van ongeveer 5 gram koolhydraten per kilo lichaamsgewicht. Als je 65 kilo weegt heb je dus 65 x 5 = 325 gram koolhydraten nodig.

Wil je een simpele en effectieve methode die je zo snel mogelijk aan een strakke buik helpt? In de Buikspieren Bijbel van voedingsexpert en personal trainer Glenn Goossens ontdek je precies welke bewezen oefeningen en voedingsprincipes je hierbij kunnen helpen. Leer meer…

Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.