feb 242011
 

eiwitrijk-voedselDe soorten eiwitrijk voedsel op een rijtje. Eiwitten en eiwitdiëten staan op dit moment volop in de belangstelling van afslankend Nederland. Dit is mede te danken aan het succes van onder andere het Dr Frank dieet. Eiwitten zijn een belangrijke bouwstof voor je lichaam. Daarnaast zorgen eiwitten ervoor dat je langer een verzadigd gevoel hebt, en dit is natuurlijk gunstig als je wilt afvallen. Voor meer informatie over eiwitten en afvallen zie: Eiwitdieet

Er zijn op dit moment zoveel eiwitdiëten (oftewel proteïnediëten) dat het moeilijk is om nog een keuze te maken. Daarom hebben we hier de voornaamste soorten eiwitrijk voedsel op een rijtje gezet.

Gevogelte eiwitten per 100gr
Kippepoot 26,4gr
Lamsbout 25,8gr
Kipfilet 21gr
Kalkoen 20gr
Eend 18,3gr
Vlees eiwitten per 100gr
Varkensfilet 31,3gr
Runderlappen 31gr
Runderrollade 28,3gr
Bieflap 27,8gr
Varkenshaas 27,6gr
Karbonade 27gr
Biefstuk 22gr
Rundergehakt 20gr
Vis eiwitten per 100gr
Tonijn 27gr
Gerookte Zalm 25gr
Gerookte Paling 18gr
Ei/Zuivel eiwitten per 100gr
Ei (1 stuk) 7gr
Parmezaanse Kaas 40gr
Kaas 20+ 38gr
Kaas 40+ 25,5gr
Half Volle Melk 40gr/100cl
Kwark 13gr
Noten eiwitten per 100gr
Pinda’s 28,5gr
Pindakaas 26,2gr
Pistachenoten 19gr
Cashewnoten 18gr
Walnoten 15gr
Bonen eiwitten per 100gr
Witte Bonen 21gr
Bruine Bonen 20gr
Sojabonen 15,2gr

Hoeveel eiwit is genoeg?

Hoeveel eiwit je per dag nodig hebt hangt vooral af van je lichaamsgewicht en hoe actief je bent. Voor jongeren tot de 18 geldt als richtlijn dat ze  tussen de 1gr en de 1,3 gr eiwitten nodig hebben per kilo lichaamsgewicht.

Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.