okt 132010
 

De efficiëntie van je stofwisseling is gerelateerd aan je dagelijkse hoeveelheid fysieke activiteit. Dit omvat niet alleen sporten, maar ook slenteren door een winkelcentrum of een weekend fietstochtje. Zonder voldoende lichamelijke activiteit kom je aan! Veel mensen geloven dat hun stofwisseling trager wordt naarmate ze ouder worden. Het is echter niet het tempo van de stofwisseling maar de hoeveelheid en het tempo van de activiteit van veel mensen die afneemt.

De meeste mensen hadden toen ze jong waren waarschijnlijk helemaal geen last van overgewicht. Ze waren constant in beweging. Toen ze ouder werden kregen ze meer verantwoordelijkheden waardoor er minder tijd was voor spelen en ravotten. Nu moeten ze acht uur per dag werken, zittend achter een bureau. Om op hun werk te komen pakken ze de auto. Als ze thuis komen belanden veel mensen achter de TV. Kortom, voor de meeste mensen neemt de hoeveelheid beweging af naarmate ze ouder worden.

De groei van de fast food industrie en de snelle en hectische levensstijl van tegenwoordig promoten steeds meer slechte eetgewoontes. Alles moet snel en makkelijk zijn. Vers voedsel legt het af tegen de kant en klaar maaltijden en de diepvies pizza’s. Het resultaat is een toename van het aantal mensen met overgewicht.

Voor een goede stofwisseling is het nodig dat je minstens drie keer per week 20 minuten tot een half uur sport of een gelijkwaardige fysieke activiteit doet. Onderzoeken hebben uitgewezen dat vrouwen meer vet verbranden bij een lage tot gemiddelde intensiteit van oefening. Mannen bij een gemiddelde tot hoge intensiteit. Mensen onder de 40 zouden ongeveer 70% cardiotraining en 30% weerstandstraining moeten doen. Naarmate de leeftijd hoger ligt, verandert dit percentage. Iemand van boven de 70 zou juist 70% weerstandstraining moeten doen en 30% cardio.

Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.