Fysieke Activiteit En Je Stofwisseling

De efficiëntie van je stofwisseling is gerelateerd aan je dagelijkse hoeveelheid fysieke activiteit. Dit omvat niet alleen sporten, maar ook slenteren door een winkelcentrum of een weekend fietstochtje. Zonder voldoende lichamelijke activiteit kom je aan!

Veel mensen geloven dat hun stofwisseling trager wordt naarmate ze ouder worden. Het is echter niet het tempo van de stofwisseling maar de hoeveelheid en het tempo van de activiteit van veel mensen die afneemt.

De meeste mensen hadden toen ze jong waren waarschijnlijk helemaal geen last van overgewicht. Ze waren constant in beweging. Toen ze ouder werden kregen ze meer verantwoordelijkheden waardoor er minder tijd was voor spelen en ravotten.

Nu moeten ze acht uur per dag werken, zittend achter een bureau. Om op hun werk te komen pakken ze de auto. Als ze thuis komen belanden veel mensen achter de TV. Kortom, voor de meeste mensen neemt de hoeveelheid beweging af naarmate ze ouder worden.


Je stofwisseling versnellen met deze 8 simpele tips. Snel vet verbranden door je metabolisme aan te zwengelen.

8 Manieren Om Je Stofwisseling Te Versnellen

Je stofwisseling is super belangrijk als je wilt afvallen. Hier zijn 8 manieren om je stofwisseling in een hogere versnelling te zetten.


De groei van de fast food industrie en de snelle en hectische levensstijl van tegenwoordig promoten steeds meer slechte eetgewoontes. Alles moet snel en makkelijk zijn. Vers voedsel legt het af tegen de kant en klaar maaltijden en de diepvries pizza’s. Het resultaat is een toename van het aantal mensen met overgewicht.

Voor een goede stofwisseling is het nodig dat je minstens drie keer per week 20 minuten tot een half uur sport of een gelijkwaardige fysieke activiteit doet. Onderzoeken hebben uitgewezen dat vrouwen meer vet verbranden bij een lage tot gemiddelde intensiteit van oefening. Mannen bij een gemiddelde tot hoge intensiteit. Mensen onder de 40 zouden ongeveer 70% cardiotraining en 30% weerstandstraining moeten doen.

PSST… Wist je dat succesvol afslanken voor 80% van je dieet afhangt? Download ons GRATIS e-boek en ontdek de 7 simpele trucs die je vandaag nog kunt toepassen om direct je stofwisseling te versnellen en meer vet te verbranden.

Een super goede training die zowel kracht als conditie opbouwt en tegelijkertijd ook zeer veel calorieën verbrandt is kettlebell training. Deze kun je, als je eenmaal de oefeningen beheerst, makkelijk vanuit huis doen. Ideaal voor drukke mensen die geen zin hebben om naar de sportschool te gaan dus.

Naarmate de leeftijd hoger ligt, verandert dit percentage. Iemand van boven de 70 zou juist 70% weerstandstraining moeten doen en 30% cardio.

Share

Een reactie plaatsen

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.