jan 162013
 

Groene SmoothiesGroene smoothies worden door steeds meer mensen ontdekt als een snelle, makkelijke en vooral ook hele lekkere manier om hun dagelijkse dosis groente en fruit binnen te krijgen. Groene smoothies bestaan uit een combinatie van verse groene bladgroente, fruit en water. Ze zijn in een paar minuten te maken met behulp van een blender of zelfs met een simpele staafmixer.  Na de uitvinding van groene smoothies door Victoria Boutenko hebben deze puur natuur drankjes een ware revolutie teweeg gebracht. Inmiddels hebben duizenden mensen al de talloze gunstige effecten ondervonden van het dagelijks drinken van een groene smoothie.

In dit artikel ontdek je een aantal weldadige effecten van groene smoothies op je gezondheid en leer je hoe ze je kunnen helpen om af te vallen. Daarnaast geven we een aantal tips waarmee je rekening moet houden bij het maken van je eigen smoothies.

Voordelen van groene smoothies voor je gezondheid

Naast het feit dat ze makkelijk te bereiden en lekker zijn, hebben groene smoothies ook een aantal zeer gunstige effecten op je gezondheid. Een aantal hiervan zijn:

  • Ze zijn puur natuur. Er zitten geen toegevoegde geur, kleur of smaak stoffen in. Daarnaast bevatten ze alleen natuurlijke suikers.
  • Ze zijn makkelijk verteerbaar. Het fruit en de bladgroente worden fijngemalen in de blender (of met de staafmixer). Dit zorgt ervoor dat alle voedingsstoffen veel makkelijker worden opgenomen door je lichaam. Je zou je salade heel goed moeten kauwen om hem even fijn te krijgen als met een blender.
  • De enzymen in rauwe groene bladgroenten spelen een belangrijke rol bij de opname van voedingsstoffen, de spijsvertering en het afvoeren van schadelijke stoffen uit het lichaam.
  • Ze bevatten phytonutriënten. Dit zijn stoffen die voornamelijk in de buitenste delen van groente en fruit worden gevonden en die vermoedelijk een belangrijke rol spelen bij de bescherming van het lichaam tegen schadelijke invloeden van buitenaf.
  • Groene bladgroente bevat aminozuren. Dit zijn de bouwstenen voor eiwitten en ze spelen een belangrijke rol bij onder andere het in stand houden van spierweefsel, energie niveau, spier/vet verhouding en talloze andere belangrijke processen binnen je lichaam. Als de groene bladgroente gekookt wordt dan worden deze aminozuren vernietigd.
  • In tegenstelling tot vruchten- of groentesappen zijn groene smoothies naast vitamines, mineralen en talloze andere goede voedingsstoffen ook rijk aan vezels. Deze zijn essentieel voor een goede gezondheid van je darmen en een goede spijsvertering.

Groene smoothies en afvallen

Naast de hierboven genoemde gezondheidsvoordelen, kunnen groene smoothies je ook helpen bij het afvallen.

  • Ze geven je een hoop energie. Dit kan leiden tot verhoogde activiteit en kan de motivatie om te bewegen en sporten vergroten. Daarnaast zul je ook langer en intensiever kunnen sporten.
  • Ze geven een verzadigd gevoel. Je zult ervaren dat je veel minder behoefte hebt om te snoepen of snacken als je iedere dag een groene smoothie drinkt.
  • Ze hebben een ontgiftende werking op je lichaam. Ze helpen bij het afvoeren van toxische stoffen. Deze worden vaak opgeslagen in lichaamsvet. Het verwijderen van deze toxische stoffen kan een gunstige invloed hebben op je vetverbranding.

 Tips voor de bereiding

Als je zelf de weldadige effecten van groene smoothies wilt ervaren, dan zijn hier een aantal tips voor de bereiding:

  • Gebruik alleen verse groene bladgroente, fruit en water om je smoothies te maken. Voeg geen andere dingen toe zoals noten, zaden of supplementen. Voeg ook niet teveel verschillende soorten bladgroenten of fruit toe. houd je smoothies simpel.
  • Was alles goed voordat je het in de blender doet.
  • Eet geen ander voedsel bij je smoothie. Nuttig ongeveer 40 minuten voor én na het drinken van een groene smoothie geen ander voedsel.
  • Rouleer de groene bladgroente. Het is prima om een paar dagen een smoothie met andijvie te drinken, maar stap hierna over op een andere groene bladgroente zoals bijvoorbeeld spinazie.
  • Drink je smoothie langzaam. Giet ze niet in een keer naar binnen maar neem er rustig de tijd voor.
  • Bon Appétit!

Gezonde Groene Smoothie Recepten en Meer

gezonde-groene-smoothie-recepten-en-meer Dit programma combineert de heilzame effecten van groene smoothies met een effectief thuis fitness programma. Naast 70 heerlijke smoothie recepten ontvang je 3 vet verbrandende workouts. Daarnaast zijn bij dit programma nog een aantal zeer aantrekkelijke bonussen inbegrepen.

Lees meer…


50 Groene Smoothies In Een Handomdraai

50 Groene Smoothies In Een Handomdraai

50 heerlijke groene smoothie recepten van beginnend tot gevorderd. Alles wat je moet weten om veilig en gezond te starten met groene smoothies. Naast de recepten vind je ook talloze variatie tips en wetenswaardigheden over de groentes, het fruit en de andere ingrediënten van de smoothies

Lees Meer…


Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.