apr 132016
 

Het is weer lente! De shirtjes mogen weer aan, en voor je het weet loop je weer op het strand rond.

Als je op nu begint met gezond eten zal je deze zomer stralen in je bikini, deze voedingsmiddelen helpen je erbij:

Quinoa

Quinoa is onder andere rijk aan eiwitten, B-vitamines en vezels. Door de eiwitten en de vezels raak je snel verzadigd, waardoor je niet snel teveel zal eten. Je kunt quinoa verwerken in een salade, bijvoorbeeld met rozijnen, kidneybonen en een lekkere limoen dressing. Het is ook geschikt voor de warme maaltijd, je kunt het gebruiken als vervanger van rijst of pasta. Het is een stuk voedzamer en bevat langzame in plaats van snelle koolhydraten wat ervoor zorgt dat afslanken gemakkelijker gaat.

Munt

Munt verbetert de stoelgang. Het beïnvloedt de spijsvertering op een positieve manier, waardoor klachten zoals obstipatie of een opgeblazen gevoel verminderen. En doordat de verbranding sneller verloopt, draagt het bij aan het makkelijker verliezen van gewicht. Neem dus lekker een kop thee met verse munt. Geen straf toch?

Zalm

zalm

Zalm is een lekkere en gezonde vette vissoort. De gezonde vetten die erin zitten, de omega 3-vetzuren, ruimen de ongezonde vetten op in het bloed. Daardoor zijn ze goed voor hart- en bloedvaten. Zalm bevat ook veel eiwitten en geeft je daardoor langdurig een verzadigd gevoel. Heerlijk om als avondmaaltijd te eten met bijvoorbeeld broccoli en quinoa.

Pepers

Ook pepers versnellen je metabolisme, waardoor ze een positieve invloed hebben op gewichtsverlies. Om snel af te vallen is het aan te raden om de dag te beginnen met een glaasje lauw water met sap van een halve citroen en wat cayenne peper. Je zal merken dat je lichaam direct op gang komt na een nacht slapen. Breng natuurlijk ook je maaltijden lekker op smaak met verschillende soorten peper.

Fruit

Fruit bevat vitamines, antioxidanten en vezels. Nu de lente begint is het lekker om fruitsalades te maken, lekker fris en fruitig! Ze zijn niet alleen caloriearm, maar door de vezels zit je na een goede fruitsalade ook wel even vol. Varieer veel, met bijvoorbeeld bessen, appels, grapefruit, peren, bananen en sinaasappels.

Noten

Heb je de neiging om te snacken in de avond? Kies voor noten. Door de vezels en eiwitten die erin zitten, heb je er niet veel van nodig om een verzadigd gevoel te creëren. Ook noten bevatten gezonde vetten. Ze houden je bloedsuikerspiegel stabiel en zorgen ervoor dat je lang verzadigd bent. Elke dag een handje voorkomt dat je trek krijgt in ongezonde snacks.

Wil jij informatie over snel afvallen? Klik dan hier!

Dit artikel werd geschreven door Jasper Alblas, auteur van het het populaire 7×7 Afslank Receptenboek.

Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.