apr 092013
 

p90x

P90X is de razend populaire workout van personal trainer Tony Horton. Hij besteedde maar liefst 20 jaar aan het ontwikkelen en perfectioneren van deze methode. Er zijn inmiddels duizenden enthousiaste aanhangers van  dit thuis fitness programma over de hele wereld die er verbluffende resultaten mee hebben behaald.

Lees verder en leer wat deze workout precies inhoudt, of het iets voor je is en waar je het kunt bestellen als je zelf de effectiviteit van deze methode wilt ervaren.

Wat houdt het programma precies in

P90X is een thuis fitness programma op DVD dat speciaal ontwikkeld is om in 90 dagen een strak en gespierd lichaam te krijgen en een geweldige conditie op te bouwen. De methode combineert intensieve training met een speciaal voedingsplan voor optimale resultaten.

P90X Workouts

Het fysieke gedeelte van het programma bestaat uit 12 intensieve workouts die gebruik maken van cardio, body-weight training, plyometrische oefeningen, kenpo oefeningen, yoga en buikspiertrainingen.

p90x-workouts

De trainingen zijn gebaseerd op een bewezen wetenschappelijke methode die ‘muscle confusion’ oftewel spierverwarring wordt genoemd. Ze zijn opgebouwd op een manier die voorkomt dat je lichaam aan de training gewend raakt. Het resultaat is dat je je spieren constant blijft uitdagen en dat je altijd het maximale uit je workouts haalt.

P90X Schema

Weken 1-3, en weken 9 en 11:

  • Dag 1: Borst/Rug en 16-minute Buikspiertraining
  • Dag 2: Plyometrische oefeningen
  • Dag 3: Schouders/Armen en Buikspiertraining
  • Dag 4: Yoga
  • Dag 5: Benen/Rug en Buikspiertraining
  • Dag 6: Kenpo oefeningen
  • Dag 7: Rust, of Stretching workout

Weken 5-7, en weken 10 en 12:

  • Dag 1: Borst, schouders, triceps en Buikspiertraining
  • Dag 2: Plyometrische oefeningen
  • Dag 3: Rug, Biceps en Buikspiertraining
  • Dag 4: Yoga
  • Dag 5: Benen, Rug en Buikspiertraining
  • Dag 6: Kenpo oefeningen
  • Dag 7: Rust, of Stretching workout

Weken 4, 8, en 13:

  • Dag 1: Yoga
  • Dag 2: Core Synergistics
  • Dag 3: Kenpo
  • Dag 4: Stretch
  • Dag 5: Core Synergistics
  • Dag 6: Yoga
  • Dag 7: Rust, of Stretching workout

P90X Voedingsplan

Het voedingsplan bij deze methode bestaat uit 3 fases. De eerste fase bestaat uit een eiwitrijk dieet dat je helpt om snel vet te verbranden en tegelijkertijd werkt aan het versterken van je spieren.  Fase 2 bestaat uit een gebalanceerd dieet van eiwitten en koolhydraten dat erop gericht is om je een energie boost te geven. Fase 3 is een atletisch dieet dat voortbouwt op Fase 2 en dat je helpt om het maximale uit je workouts te halen.

Voor wie is dit programma:

P90X is een zeer intensief fitness programma en er is behoorlijk wat doorzettingsvermogen nodig om het van begin tot eind te volgen. Om het maximale uit deze methode te halen zul je 6 tot 7 dagen per week de workouts moeten doen en je ook aan het voedingsplan moeten houden. Zoals met alles in het leven, geldt ook voor P90X dat je eruit haalt wat je erin steekt. Als je bereid bent om de nodige tijd en energie te steken in dit programma dan zul je er geweldige resultaten mee behalen.

P90X Bestellen

Wil je zelf aan de slag met P90X? Je kunt dan kiezen uit twee versies van dit programma:


P90X Workout BasicP90X Basic:

Deze bestaat uit de 12 verschillende workouts op 12 DVD’s. Daarnaast ontvang je de introductie DVD “How to Bring It”, de Voedingsgids, de Fitnessgids en de Workout Kalender. Let er wel op dat de DVD’s en de gidsen in het Engels zijn.

Klik hier om P90X te bestellen via Bol.com


P90X Workout DeluxeP90X Deluxe

Je ontvang alles wat je ook bij de Basic versie krijgt. Daarnaast ontvang je ook:

Plus3 Weerstandsbanden – Voor een nog zwaardere workout
P90X Chin-Up bar – Hiermee tover je je deurpost om in een fitnessapparaat
Beachbody Jump Mat – Deze beschermt je tegen uitglijden en verlaagt de impact op je gewrichten


Conclusie: P90X is een zeer intensief, uitgebreid en veelzijdig thuis trainings programma. Het is voor mensen die écht gedreven zijn om iets aan hun conditie en hun lichaamssamenstelling te doen en die bereid zijn hier 7 dagen per week tijd voor uit te trekken. Mensen die het programma van begin tot eind volgen zien doorgaans zeer grote veranderingen als ze na 90 dagen in de spiegel kijken.

Share