okt 032013
 

simpele-dieet-tipsWil je gezonder gaan eten maar weet je niet zeker hoe je dit het beste kunt aanpakken? Deze simpele dieet tips zullen je helpen om gezondere eetgewoonten te ontwikkelen en de basis te leggen voor een gezondere levensstijl.

Stop met frisdrank

Frisdrank zit bomvol suiker. Hoe zit het dan met suikervrije frisdrank? Deze bevat kunstmatige zoetstoffen die je gezondheid ook zeker niet ten goede komen. Onze eerste simpele dieet tip is dan ook om frisdrank in het schap te laten staan. Door frisdrank te vervangen door water zouden veel mensen het aantal calorieën dat ze op eed dag binnen krijgen enorm verminderen.

Vermijd blikvoer en kant en klaar maaltijden

Voor veel mensen zijn ingeblikt voedsel en kant en klaar maaltijden meer regel dan uitzonderen. Ze zijn immers zo snel en makkelijk klaar te maken. De meeste mensen hebben helemaal gaan zin om na een drukke dag ook nog eens meer tijd in de keuken door te brengen dan absoluut noodzakelijk is.

Helaas bevatten ingeblikt voedsel en kant en klaar maaltijden naast conserveringsmiddelen ook allerlei andere chemicaliën. Daarnaast zijn ze een stuk minder voedzaam en moet je er dus meer van eten voordat je het gevoel hebt dat je voldaan bent. Dieet tip twee is dan ook om zoveel mogelijk te kiezen voor vers voedsel en de blikken en voorverpakte maaltijden te laten staan. Het kost misschien iets meer tijd om je maaltijd te bereiden, maar je lichaam zal je er dankbaar voor zijn.

Breng kleur in je leven

We weten allemaal dat het belangrijk is om voldoende groente en fruit te eten. Het is echter net zo belangrijk om variatie te brengen in de soorten groente en fruit die je eet. Laat daarom de kunstenaar in jezelf los en maak van iedere salade en van je fruitschaal een kleurrijk meesterwerk.

Lees de etiketten

Maak er een gewoonte van om de etiketten te lezen van alle producten die je koop. Controleer niet alleen hoeveel calorieën een product bevat maar ook welke andere stoffen (conserveringsmiddelen, zoetstoffen en andere chemicaliën) erin zitten. Hierdoor zul je je een stuk bewuster gaan worden van wat je in huis haalt en zul je waarschijnlijk ook bepaalde producten schrappen van je boodschappenlijstje.

Eet minder brood, rijst, aardappels en pasta

Voor de gemiddelde Nederlander zijn brood als ontbijt en aardappels bij het avondeten zo ingebakken dat ze nauwelijks uit ons dieet weg te denken zijn. Ze zitten echter ram vol koolhydraten. Door tijdens het avondeten minder aardappels of pasta te eten en meer groente, kun je je calorie inname flink verminderen. Dit geldt ook voor brood tijdens je ontbijt of lunch.

Door deze simpele dieet tips deel van je dagelijkse routine te maken, zul je weer een stap hebben gezet in de richting van een gezondere en slankere levensstijl. Niet alleen zul je het aantal calorieën beperken dat je per dag binnenkrijgt, maar je zult ook bewuster gaan nadenken over wat je eet.

Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.