jan 152014
 

snel-afvallen-zonder-hongergevoelEr zijn diverse manieren waarmee je binnen korte tijd veel kunt afvallen. Helaas vereisen veel van deze methodes dat je de hele dag met een hongerig en onvoldaan gevoel rondloopt. Als je niet beschikt over een ijzeren wilskracht dan zijn deze methodes nauwelijks vol te houden.

In dit artikel leer je een methode waarmee je snel kunt afvallen zonder dat je last hebt van hongergevoel. Door deze drie simpele regels toe te passen zul je snel verlost zijn van die overtollige kilo’s.

Regel 1: Vermijd Koolhydraten en Zetmeel

Het meest belangrijke is het verwijderen van zoveel mogelijk koolhydraten en zetmeel (aardappels, pasta, rijst) uit je dieet. Dit zijn de voedingsstoffen die het meest de insuline aanmaak beïnvloeden. Insuline speelt een belangrijke rol bij de vet opslag in je lichaam.

Als het insuline peil daalt is het makkelijker voor je lichaam om vet als energie te gebruiken in plaats van koolhydraten. Oftewel, minder insuline = snellere vet verbranding.

Door koolhydraten zo veel mogelijk te vermijden maakt je lichaam minder insuline aan en ga je automatisch minder calorieën eten. Daarnaast zijn hoge insuline spiegels de oorzaak van hongergevoel. Lagere insuline spiegels betekent dus minder honger.

Regel 2: Eet Eiwitten, Vet en Groente

Iedere maaltijd die je eet zou eiwitten, onverzadigd vet en koolhydraatarme groenten moeten bevatten.

Eiwitrijk voedsel:

  • Vlees: Rund, kip, varken, lam, bacon etc.
  • Vis: Zalm, haring, kabeljauw, garnalen, mosselen etc.
  • Eieren

Eiwit is de voedingsstof die het meest bijdraagt aan een voldaan gevoel. Het eten van voldoende eiwitrijk voedsel voorkomt dat je last hebt van hongergevoel en kan ook de stofwisseling versnellen.

Vet bronnen:

  • Kokosolie
  • Olijfolie
  • Plantaardige margarine

Onverzadigde vetten zoals in plantaardige olieën en visolie zijn goed voor je. Ze verlagen het cholesterolgehalte en verminderen het risico op hart- en vaatziekten.

De beste olie om mee te koken is kokosolie. Deze is rijk aan bepaalde vetten (middellangeketen vetzuren) die zorgen voor een voldaan gevoel en de stofwisseling stimuleren.

Koolhydraatarme groentes:

  • Broccoli
  • Bloemkool
  • Spinazie
  • Boerenkool
  • Spruiten
  • Sla
  • Andijvie
  • Celderij
  • Komkommer
  • Radijs
  • Ui
  • Courgette

Je kunt grote hoeveelheden van deze groenten eten zonder dat je bang hoeft te zijn dat je teveel calorieën binnenkrijgt.

Door ervoor te zorgen dat al je maaltijden voldoende eiwitten, groente en vetten bevatten krijg je alle vitamines, mineralen en vezels binnen die je lichaam nodig heeft om gezond te zijn.

Regel 3: Train 3 of 4 Keer Per Week

Door op de bovenstaande manier te eten zul je al afvallen. Voor de snelste resultaten is het aan te raden om ook 3 of 4 keer per week een half uur te trainen. Het beste is een training die bestaat uit een warming up, wat lichte cardio, krachttraining en stretchen.

Door op deze manier te trainen verbrand je calorieën, houd je je stofwisseling op gang en houd je je spiermassa in stand.

Optioneel – Een Dag Per Week Koolhydraten Bijtanken

Je kunt ervoor kiezen om één dag per week wat meer koolhydraten te eten. Veel mensen kiezen voor de zaterdag. Het is hierbij wel van belang om te kiezen voor gezonde suikers zoals fruit, quinoa, aardappels, rijst of wortels.

Hoewel één dag per week waarin je wat meer koolhydraten eet acceptabel is, is het niet per se nodig.

Hoe Zit Het Met Calorieën en Portiegrootte?

Als je je aan de bovengenoemde voedingsrichtlijnen houdt, dan is het niet nodig om calorieën te tellen. Het belangrijkste is dat je onder de 20-50 gram koolhydraten per dag blijft en de rest van je calorieën haalt uit eiwitten, vet en groente.

Wil je berekenen hoeveel calorieën je nodig hebt? Dat kan hier.

Weet je niet zeker hoeveel van een bepaald soort voedsel je mag hebben? Er zijn diverse handige tabellen te vinden die je daarbij helpen, zoals bijvoorbeeld deze.

Aanvullende Tips

Als je de drie bovengenoemde regels opvolgt zul je al snel afvallen. Er zijn echter nog een paar andere dingen die je kunnen helpen om nóg snellere resultaten te behalen.

Drink water, koffie of thee: Als je dorst hebt, drink dan water. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat koffie en thee beide de stofwisseling kunnen versnellen (zij het minimaal). Drink je koffie of thee wel zonder suiker, honing of zoetjes.

Zorg voor voldoende slaap: Onvoldoende slaap zorgt ervoor dat je overdag minder actief bent en dus minder calorieën verbrandt.

Gebruik kleinere borden: onderzoek toont aan dat mensen automatisch minder eten als ze kleinere borden gebruiken. Simpel maar effectief trucje.

 Ontspan: Stress kan leiden tot een verhoogde aanmaak van cortisol, een hormoon dat bijdraagt aan het opslaan van vet in het lichaam.

Nu weet je hoe je je lichaam kunt veranderen in een vetverbrandende machine zonder dat je hiervoor de hele dag honger hoeft te leiden. Veel mensen kunnen op deze manier zo’n 1 tot 1,5 kilo per week mee verliezen. Met deze methode kun je eten tot je vol zit en toch snel vet verbranden.

Het is wel altijd verstandig om je huisarts te raadplegen voor je aan welk dieet dan ook begint. Dit geldt zeker voor mensen met gezondheidsproblemen die hiervoor ook medicijnen nemen.

Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.