jun 012015
 

snel buikvet verbranden met 2 oefeningenMet deze simpele workout, die bestaat uit slechts twee oefeningen, zet je je vetverbranding op de turbo stand. En nee… je hoeft geen saaie buikspieroefeningen te doen.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken zijn buikspieroefening bij lange na niet de meest effectieve oefeningen om buikvet te verbranden.

Lees ook: Buikspier Oefeningen Voor Een Platte Buik?

Welke oefeningen zijn wel effectief als je snel van je buikvet af wilt? Het beste zijn oefeningen die hoge intensiteit combineren met weerstand en daarnaast ook zoveel mogelijk spiergroepen tegelijk aan het werk zetten.

Twee oefeningen die hier uitstekend aan voldoen zijn de Swing en de Burpee. Door deze twee oefeningen te combineren krijg je een workout die zo’n beetje alle spieren in je lichaam aan het werk zet en super snel calorieën verbrandt.

Wat heb je nodig?

  • Een gewicht. Het beste is een kettlebell, maar je kunt ook een dumbbell of zelfs een met zand gevulde plastic fles gebruiken.
  • Je lichaamsgewicht.

De oefeningen

De Swing

De swing is vooral bekend als kettlebell oefening. Je kunt hem ook met een dumbbell of ander gewicht doen. De unieke vorm van de kettlebell maakt hem echter bij uitstek geschikt voor deze oefening.

Zie de video hieronder voor een demonstratie van de swing

Leer meer over de correcte uitvoering en de effectiviteit van de kettlebell swing.

De Burpee

De burpee is een geweldige ‘lichaamsgewicht oefening’. Je kunt hem overal doen en je hebt geen hulpmiddelen nodig…. alleen je eigen lichaam.

Hieronder zie je een video van de burpee. Is de volledige burpee te zwaar? Doe hem dan zonder de push-up.

Hoe werkt het?

Je gaat de twee oefeningen (swing en burpee) combineren in wat een ‘countdown workout‘ wordt genoemd.

Het doel om een aaneengesloten reeks van 15 sets te doen van beide oefeningen…. zonder rustperiodes tussendoor.

Begin met 15 herhalingen van de swing. Doe vervolgens 15 burpees. Schakel meteen weer over op de swing, maar doe deze keer 14 herhalingen. Doe hier 14 burpees achteraan. Verminder het aantal herhalingen iedere keer met één. Sluit de workout af met 1 swing en 1 burpee. Houd het tempo zo hoog mogelijk.

Hoewel deze workout misschien heel makkelijk klinkt, zet hij je hele lichaam grondig aan het werk. Als je hem zelf probeert zul je ook snel ervaren dat hij flink intensief is. Je zult ook merken dat je spieren al vrij snel gaan branden.

Zijn 15 sets te veel? Begin dan met een lager aantal. Let er – zeker in het begin – op dat je de oefeningen op de juiste manier uitvoert. Dit is zeer belangrijk. Het helpt je om het maximale uit de oefeningen te halen en voorkomt blessures.

Deze workout verbrandt zeer snel calorieën en zorgt ervoor dat je vetverbranding, dankzij een verhoogde stofwisseling, ook uren na je workout nog op gang blijft. Daarnaast zijn de beide oefeningen ‘low impact’. Dit betekent dat ze niet zo belastend zijn op je gewrichten. Deze combinatie van effectiviteit en ‘low impact’ maakt ze zeer geschikt voor mensen met overgewicht.

Conlusie:

Wil je snel buikvet verbranden? Kies dan voor oefeningen met een hoge intensiteit, die weerstand gebruiken en die zoveel mogelijk spieren tegelijkertijd aan het werk zetten. Je workouts hoeven niet tientallen verschillende oefeningen te bevatten om effectief te zijn.

Wat vond je van deze workout en wat zijn jouw favoriete oefeningen om vet te verbranden? Laat het ons weten door hieronder een reactie te plaatsen.

Wil je snel en blijvend van dat hardnekkige buikvet af? Probeer dan de Buikspieren Bijbel. Ontdek welke oefeningen, voedingstips en mindset veranderingen jou binnen 4-8 weken aan die felbegeerde platte buik kunnen helpen.

Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.