jun 012015
 

snel buikvet verbranden met 2 oefeningenMet deze simpele workout, die bestaat uit slechts twee oefeningen, zet je je vetverbranding op de turbo stand. En nee… je hoeft geen saaie buikspieroefeningen te doen.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken zijn buikspieroefening bij lange na niet de meest effectieve oefeningen om buikvet te verbranden.

Zie ook: Buikspier Oefeningen Voor Een Platte Buik?

Welke oefeningen zijn wel effectief als je snel van je buikvet af wilt? Het beste zijn oefeningen die hoge intensiteit combineren met weerstand en daarnaast ook zoveel mogelijk spiergroepen tegelijk aan het werk zetten.

De twee killer total-body oefeningen  die we in deze workout gaan doen zijn de Burpee en de Breakdancer. Door deze twee oefeningen te combineren krijg je een workout die zo’n beetje alle spieren in je lichaam aan het werk zet en super snel calorieën verbrandt.

Het enige wat je nodig hebt om deze oefeningen te doen is wat vrije ruimte en je eigen lichaamsgewicht. Ben je klaar om je vet te verdampen? Hier zijn ze dan…

Oefening 1: De Burpee

De burpee is een geweldige ‘lichaamsgewicht oefening’. Je kunt hem overal doen en je hebt geen hulpmiddelen nodig…. alleen je eigen lichaam. Deze simpele maar effectieve oefening traint je benen, bovenlichaam en core.

Alle belangrijke spiergroepen worden dus goed aan het werk gezet. Doordat hij zo intensief is verbrandt je er ook in korte tijd veel calorieën mee.

Hoe doe je een burpee:

  • Ga gehurkt zitten en plaats je handen plat op de vloer
  • Spring met je voeten naar achteren zodat je in de opdruk/plank stand staat
  • Doe één pushup
  • Spring terug zodat je weer in de hurk-stand staat
  • Spring nu omhoog en strek je handen zo ver mogelijk boven je hoofd uit
  • Kom weer terug in de hurk-stand

Hieronder zie je een video van de burpee. Is de volledige burpee te zwaar? Doe hem dan in het begin zonder de push-up.

Wil je de oefening nog pittiger maken? Probeer dan eens de BOSU Burpee. Deze variatie zorgt ervoor dat je tijdens de push-up veel meer spieren activeert om je lichaam stabiel te houden. Daarnaast voeg je ook gewicht toe tijdens de sprong waardoor je je benen en billen extra aan het werk zet.

De video hieronder laat zien hoe je de BOSU Burpee uitvoert.

Voor deze oefening kun je het beste een BOSU trainer of andere balanstrainer gebruiken, maar je kunt het (als je echt hardcore bent) ook met een voetbal proberen.

Oefening 2: De Breakdancer

Naast de burpee is ook de Breakdancer een super total body oefening waarmee je in korte tijd enorm veel calorieën kunt verbranden. Naast een killer cardio workout is het ook een geweldige oefening voor je core.

Hoe doe je de Breakdancer:

  • Begin door te steunen op je handen en de ballen van je voeten. Zorg ervoor dat je je knieën hierbij van de grond houdt. Hierdoor worden je bilspieren goed aan het werk gezet.
  • Til nu je rechter hand van de grond en steek rechter been onder je lichaam door naar links. Ja, dit klinkt verwarrend. Daarom hieronder een video. Dan zie je precies hoe het moet.
  • Kom terug naar de beginstand en herhaal naar de andere kant.

Zie de video hieronder voor de juiste uitvoering en doe mee met de één minuut challenge!

 

De workout

Ok, tijd om deze twee oefeningen te combineren in een killer workout. We gaan een zogenaamde ‘countdown workout‘ doen.

Het doel is om een aaneengesloten reeks van 15 sets te doen van beide oefeningen…. zonder rustperiodes tussendoor.

  • Begin met 15 burpees.
  • Schakel daarna meteen over op de breakdancer, doe deze 15 keer naar iedere kant.
  • Doe vervolgens 14 burpees achteraan.
  • Dan weer 14 breakdancers.
  • Verminder het aantal herhalingen iedere keer met één.
  • Sluit de workout af met 1 swing en 1 burpee.
  • Houd het tempo zo hoog mogelijk.

Als je deze workout voor de eerste keer probeert zul je al snel ervaren dat hij flink intensief is. Je zult ook merken dat je spieren al vrij snel gaan branden.

Zijn 15 sets te veel? Begin dan met een lager aantal. Let er – zeker in het begin – op dat je de oefeningen op de juiste manier uitvoert. Dit helpt je om het maximale uit de oefeningen te halen en voorkomt blessures.

Deze workout verbrandt binnen korte tijd veel calorieën en zorgt ervoor dat je vetverbranding, dankzij een verhoogde stofwisseling, ook uren na je workout nog op gang blijft. Wil je tijdens deze workout optimaal vet verbranden? Pas dan deze simpele truc toe.

Conlusie:

Wil je snel buikvet verbranden? Kies dan voor oefeningen met een hoge intensiteit, die weerstand gebruiken en die zoveel mogelijk spieren tegelijkertijd aan het werk zetten. Je workouts hoeven niet tientallen verschillende oefeningen te bevatten om effectief te zijn.

Wat vond je van deze workout en wat zijn jouw favoriete oefeningen om vet te verbranden? Laat het ons weten door hieronder een reactie te plaatsen.

Wil je snel en blijvend van dat hardnekkige buikvet af? Probeer dan de Buikspieren Bijbel. Ontdek welke oefeningen, voedingstips en mindset veranderingen jou binnen 4-8 weken aan die felbegeerde platte buik kunnen helpen.

Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.