apr 082015
 

xco-trainingXCO training biedt een leuke, effectieve en intensieve workout voor je hele lichaam. Wat de training uniek maakt is het effect dat door de ontwikkelaars ‘reactive impact’ wordt genoemd. Dit zorgt niet alleen voor een effectieve, maar ook voor een veilige training en voorkomt overbelasting van je gewrichten, spieren en bindweefsel.

Lees verder en leer alles wat je moet weten over XCO Training en hoe deze je kan helpen bij het ontwikkelen van een strak lichaam, meer uithoudingsvermogen en explosieve kracht.

Wat is de XCO Trainer

XCO staat voor ‘eXtreme COre’. Oorspronkelijk werd hij ontwikkeld als hulpmiddel bij fysiotherapie. Hij bleek echter zo’n goede workout te leveren dat hij al snel ook in de sportscholen (en de woonkamer) steeds populairder werd.

De XCO Trainer is – simpel gezegd – een buis die gevuld is met een gepatenteerd granulaat (korrels). Het granulaat beweegt zich vrij in de buis. Het volgt je bewegingen, maar met een vertraging. De buis komt in 5 verschillende maten en de oefeningen die je ermee doet zijn geschikt voor alle leeftijden.

Uit diverse onderzoeken blijkt dat de XCO de effectiviteit van bewegingen aanzienlijk verbetert met betrekking tot het versterken van spieren, verbeteren van de conditie en het verbranden van calorieën.

XCO Training

XCO training is een leuke en dynamische vorm van beweging die voor zowel jonge als oudere mensen geschikt is. De oefeningen zijn zowel op hoge als op een wat lagere intensiteit te doen. Als je het tempo hoog houdt, dan zul je er behoorlijk van gaan zweten en tijdens een training heel wat calorieën verbranden.

XCO workouts worden meestal uitgevoerd met achtergrond muziek. De bewegingen worden dan op het ritme van de muziek uitgevoerd. In die zin heeft de training ook wel iets weg van Zumba (hoewel Zumba nog veel meer dans gericht is). Gemiddeld duurt een training zo’n 45 minuten.

Voor de buitenmensen onder ons is er echter ook een ‘outdoor’ variant… de XCO Walk & Run. Deze is speciaal ontwikkeld om tijdens het wandelen of hardlopen te gebruiken.

XCO training is vooral erg effectief voor het versterken van je ‘core’, oftewel je buik- en rugspieren. De explosieve bewegingen en het contragewicht van de buis zorgen ervoor dat je jezelf constant aan ’t stabiliseren bent. Naast je core krijgen natuurlijk ook je been- een armspieren een goede workout.

Je kunt de training in groepsverband in de sportschool doen (steeds meer sportscholen bieden XCO trainingen). Je kunt de workouts echter ook prima vanuit huis doen. De trainingen kunnen zowel met één als met twee XCO’s worden uitgevoerd.

Hoe ziet XCO training er precies uit? Kijk de onderstaande video’s om een indruk te krijgen.

Reactive Impact

De kracht van XCO training zit hem in het ‘Reactive Impact’ effect. Het granulaat in de XCO Trainer volgen de bewegingen die je maakt met een vertraagd effect. Oftewel, als jij klaar bent met de beweging, gaan het granulaat in de buis nog even door. Het vormen een soort contra gewicht waardoor iedere beweging die je maakt zwaarder wordt.

Hoewel de XCO buis aan het begin van je workout heel licht aanvoelt, zal deze naarmate de training vordert steeds zwaarder lijken te worden.

XCO Kopen

xco-trainerDe XCO-Trainer is verkrijgbaar in verschillende maten: Small, Medium, Large, Extra Large en als Walk & Run uitvoering.

Hij wordt geleverd inclusief:

– Een Thuis Training DVD

– Een poster met trainingsplan en oefeningen

– Een opbergtas

Klik hier om de XCO te bestellen via Bol.com.

Veelgestelde vragen:

Hoe verschilt de XCO Trainer van dumbbells of andere vrije gewichten?

Het grote verschil zit hem in het vrij bewegende granulaat. Dit zorgt voor een intensievere belasting van de spieren, waardoor je workout effectiever wordt dan wanneer je ‘dode gewichten’ zoals dumbbells gebruikt. De XCO zorgt ervoor dat je je constant aan ’t inspannen bent om je stabiliteit te bewaren. Dit is de belangrijkste reden dat de training zo effectief is voor je core.

Krijg je ‘opgepompte’ spieren van deze training?

Nee. XCO training is gericht op het ontwikkelen van explosieve kracht en het uithoudingsvermogen/belastbaarheid van je spieren te vergroten. Het resultaat is een strak en droog getraind lichaam. Je zult er dus atletischer uit gaan zien… niet opgepompter.

Hoe helpt de XCO Trainer blessures voorkomen?

De training versterkt de spieren en het bindweefsel zonder je gewrichten te overbelasten. Naarmate we ouder worden, wordt het steeds belangrijker om in beweging te blijven en ons lichaam in vorm te houden. Het ‘reactive impact’ effect van de XCO vormt een effectieve maar ook veilige manier om dit te doen.

Conclusie:

De XCO Trainer helpt je op een leuke manier om in vorm te blijven. Zowel mannen als vrouwen van alle leeftijden kunnen profijt hebben van de workouts. De oefeningen zijn ook prima als thuis training te doen.

Share

 Geef een reactie

Je kan deze HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> gebruiken

(required)

(required)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.